Այբուբեն
and 9999/99999Հ
and 9999999999Ձ
and(9999999999Ղ
and(99999Ճ
" and99999conveՄ
" and99999s3Յ
"/*--99999s3Ն
"/*--99999s3Շ
-099999ԱՈ
-099999ԲՈու
-099999ԳՉ
/*--*99999ԴՊ
/*--*99999ԵՋ
099999ԶՌ
099999ԷՍ
099999ԸՎ
099999ԹՏ
099999ԺՐ
099999ԻՑ
099999ԼՓ
199999ԽՔ
199999ԾՕ
9999 99999ԿՖ
Արագ Որոնում


Օրմանյան Մաղաքիա
1841 թ., 
Կոստանդնուպոլիս
1918 թ., 
Կոստանդնուպոլիս
Մաղաքիա Օրմանյանը աստվածաբան, հայագետ, 
պատմաբան, բանասեր, հրապարակախոս, ազգային գործիչ է, 
Կոստանդնուպոլսի հայոց պատրիարքը` 1896–1908 թթ-ին: 

 Մաղաքիա (ավազանի անունը` Պողոս) Օրմանյանը նախնական կրթությունն ստացել է Կոստանդնուպոլսի Մխիթարյան վարժարանում, 1851 թ-ից սովորել է Հռոմի Անտոնյանց Սբ Լուսավորիչ վանքում, 1858 թ-ից` Վատիկանի հոգևոր դպրոցում, որտեղ էլ ընդունել է կաթոլիկություն: 1867 թ-ին նշանակվել է Հռոմի Անտոնյանց վանքի վարժարանի տեսուչ: 1868 թ-ին Հռոմում ստացել է մագիստրոսի գիտական աստիճան, ընտրվել Հռոմի աստվածաբանական ակադեմիայի անդամ: Տիրապետել է իտալերենին, ֆրանսերենին, հունարենին, լատիներենին, արաբերենին, թուրքերենին: 
Խուսափելով կաթոլիկ հոգևորականության հալածանքներից` 1870 թ-ին վերադարձել է Կոստանդնուպոլիս: Հոդվածներով հանդես է եկել հայ կաթոլիկ համայնքը պառակտելու, հայ կաթոլիկների մեջ հայկական ավանդությունները վերացնելու Վատիկանի քաղաքականության դեմ: Գրել է նաև Հռոմի կաթոլիկ եկեղեցու և հայոց վեճը լուսաբանող աշխատություններ` «Արևելյան հայ-կաթողիկե հայերը» (1872 թ., իտալերեն), «Արևելյան կաթոլիկաց կրոնական ազատությունը և քաղաքացիական իրավունքները» (1872 թ., ֆրանսերեն), «Ռևերսորուս կամ Հայք և պապություն» (1872 թ., իտալերեն), «Վատիկան և Հայք» (1873 թ., ֆրանսերեն) գրքերը, որոնք 1874 թ-ին ներառվել են Վատիկանի արգելած գրքերի ցանկում: 
1875 թ-ին Իտալիայում ազգային-ազատագրական պայքարի հարցեր է քննարկել Ջուզեպպե Գարիբալդիի հետ: 
1876 թ-ին Օրմանյանը խզել է կապերը Վատիկանի հետ, հրաժարվել է կաթոլիկությունից: 1879 թ-ին Կոստանդնուպոլսի Գում Գափու թաղամասի Մայր եկեղեցում Վարժապետյան պատրիարքը նրան ձեռնադրել է Հայաստանյայց առաքելական եկեղեցու ծայրագույն վարդապետ:
 Հայկական հարցի վերաբերյալ Օրմանյանն ուղերձներ է գրել եվրոպական պետությունների դեսպանատներ, արտաքին գործերի նախարարությունների ղեկավարներին, կատարել Կոստանդնուպոլսում պատրիարքի խորհրդականի ու բանագնացի պարտականություններ: 
Օրմանյանը եկեղեցական գործունեությունն սկսել է որպես Կոստանդնուպոլսի Ղալաթիա թաղամասի Սբ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցու քարոզիչ: 1880 թ-ին նշանակվել է Կարինի թեմի առաջնորդ, աջակցել Կարինի Սանասարյան վարժարանի բացմանը (1881 թ.), ստանձնել վարժարանի տեսչական մարմնի նախագահությունը, կապեր հաստատել Կարինում 1881 թ-ին ստեղծված «Պաշտպան Հայրենյաց» ազատագրական գաղտնի կազմակերպության հետ: 
1886 թ-ին Սբ Էջմիածնում Մակար Ա Թեղուտցի կաթողիկոսը նրան ձեռնադրել է եպիսկոպոս, 1887 թ-ին նշանակվել է Գևորգյան ճեմարանի աստվածաբանության ուսուցիչ: Օրմանյանի միջնորդությամբ եվրոպական համալսարաններում ուսանել են ժամանակին ճեմարանի սաներ Կոմիտաս վարդապետը, Գարեգին Ա Հովսեփյանցը, Կարապետ Տեր-Մկրտչյանը, Գևորգ Զ Չորեքչյանը, Երվանդ Տեր-Մինասյանը և ուրիշներ: Սակայն քաղաքական հայացքների համար Օրմանյանին արտաքսել են Ռուսական կայսրությունից: 1889 թ-ին վերադարձել է Կոստանդնուպոլիս, նշանակվել Արմաշի վանքի վանահայր և իր հիմնած դպրեվանքի տեսուչ:
1896 թ-ին, երբ Կոստանդնուպոլսում և Արևմտյան Հայաստանում սկսվել էին հայերի ջարդերը, Օրմանյանն ընտրվել է Կոստանդնուպոլսի հայոց պատրիարք: Նա փորձել է մեղմել Աբդուլ Համիդ II-ի հայատյաց քաղաքականությունը և կանխել ավելի մեծ աղետները: Սակայն նրա զգույշ ու պահպանողական քաղաքականությունն առաջացրել է Կոստանդնուպոլսի ազգային որոշ շրջանակների, ինչպես նաև Երուսաղեմի հայոց պատրիարքարանի հոգևորականության մի մասի դժգոհությունը, և նա հանիրավի ամբաստանվել է: 1908 թ-ի հուլիսի 16-ին Կոստանդնուպոլսում կազմակերպված բազմամարդ ցույցի մասնակիցները ներխուժել են պատրիարքարան, և երիտթուրքերի հայ գործակիցներն Օրմանյանին պաշտոնանկ են արել: 
«Հիշատակագիրք երկոտասանամյա պատրիարքության» (1910 թ.) գրքում Օրմանյանը հերքել է իր դեմ ուղղված բոլոր ամբաստանությունները: 1913 թ-ի հունվարի 3-ին Հայոց ազգային երեսփոխանական ժողովը, որտեղ, ի պաշտպանություն Օրմանյանի, ճառով հանդես է եկել գրող Գրիգոր Զոհրապը, արդարացրել է Օրմանյանին: Նույն թվականին նա ընտրվել է եկեղեցական համագումարի պատգամավոր, կրոնական ժողովի անդամ, ապա՝ Եգիպտոսի հայոց թեմի առաջնորդ (վերջինից հրաժարվել է): 
1914–17 թթ-ին Օրմանյանը պաշտոնավարել է Երուսաղեմի Սբ Հակոբյանց վանքում, դասավանդել Ժառանգավորաց վարժարանում: 1918 թ-ին վերադարձել է Կոստանդնուպոլիս, որտեղ էլ վախճանվել է:
 Օրմանյանը թողել է գրական, գիտական, մատենագրական հարուստ ժառանգություն, եկեղեցապատմական մի շարք աշխատություններ: 1905–09 թթ-ին Կոստանդնուպոլսի Ազգային հիվանդանոցի «Ընդարձակ օրացույցում» լույս են տեսել նրա «Ծիսական բառարանի» առանձին մասերը: Հայ կրոնական գրականության ուշագրավ երկերից է «Համապատումը» (1911 թ.): Հայ եկեղեցու դավանանքն ու վարդապետությունը, ծեսերն ու ավանդույթներն օտարին ճանաչել տալու, դարերի ընթացքում կուտակված թյուրիմացությունները ցրելու, Հայ եկեղեցու դիմագիծը, նրա տեղը մյուս եկեղեցիների ընտանիքում ճշտելու մտահոգությամբ է Օրմանյանը ձեռնարկել «Հայոց եկեղեցին» (1911 թ.) աշխատությունը: 
Հայ եկեղեցու պատմությանն ու դերին է նվիրված Օրմանյանի «Ազգապատում»  (3 մաս, 1912–27 թթ.) մեծարժեք աշխատությունը: Նա Հայ եկեղեցու պատմությունը հասցրել է մինչև Մատթեոս Բ Կոստանդնուպոլսեցի կաթողիկոսի ընտրությունը (1908 թ.): Օրմանյանն անդրադարձել է նաև հայոց առանձին կաթողիկոսների սայթաքումներին ու վրիպումներին:
Արժեքավոր աշխատություն է նաև Օրմանյանի «Խոհք և խոսք»-ը (1929 թ., Երուսաղեմ):

   «Սրբազանը, շնորհիվ իր պատրիարքական գայիսոնի, եթե չկարողացավ կասեցնել և չեզոքացնել հայ մտավորականության բնաջնջումը Տաճկաստանում, գոնե կարողացավ հեռացնել այդ աղետը, որքան կարելի էր...»:
   «Օրմանյանը այն դեմքերից էր, որոնք մեր ազգի չարքաշ պատմության դժվարին րոպեներին կարողացել են խարիսխ դառնալ մեր ցեղի տարուբեր նավին և զերծ են պահել նրան նավաբեկությունից»:
 Վահրամ Փափազյան, դերասան